راهنمای نورپردازی عکاسی از محصولات
نوشته شده توسط : ali

نورپردازی عکاسی محصول آسان تر از آن است که فکر می کنید. می توانید یک استودیو خانگی با وسایل اطراف خانه جمع کنید. می توانید از نور طبیعی و هر منبع نور الکتریکی به خوبی استفاده کنید.

یک محصول با نور خوب و عکاسی خوب هدف فروش را دارد. اگر محصول حرفه ای شما خارج از فوکوس باشد ، در قاب بسیار کوچک باشد یا ضعیف در معرض دید باشد ، مردم هیچ توجهی به آن نخواهند کرد. یک عکس حرفه ای چشم نواز از یک مورد با نور کافی توجه و علاقه مردم را به خود جلب می کند. این که آیا قصد دارید تصاویر محصول خود را در رسانه های اجتماعی ، فروشگاه آنلاین یا هر پلتفرم فروشگاه اینترنتی منتشر کنید ، این مقاله به شما در شروع کار کمک می کند.

 

قبل از خواندن محتوا، به تصاویر محصول نگاه می کنیم. اگر عکس محصول جذاب نیست ، ما حتی شروع به خواندن نمی کنیم. فروش از دست رفته است. اگر به نظر می رسد عکاسی شما با یک نقطه و عکاسی گرفته شده است ، داشتن یک محصول عالی اهمیتی ندارد. برای اینکه بتوانید بفروشید ، ابتدا باید بتوانید تصویری عالی از یک محصول با کیفیت ارائه دهید ، یا حداقل ظاهر آن را به گونه ای نشان دهید.

نورپردازی عکاسی از محصولات

نورپردازی عکاسی از محصولات

 

 

نورپردازی یک جنبه کلیدی در عکاسی محصول است

یکی از جنبه های اصلی عکاسی محصول ، نور مناسب است. توانایی کنترل نورپردازی به شما امکان انعطاف پذیری بیشتری را نسبت به آنچه که احتمالاً هنگام عکاسی عادت دارید ، می دهد. اگر به نور پنجره تکیه کنیم ، توانایی یا توانایی زیادی برای دستکاری آن نداریم.

با استفاده از نور مصنوعی ، بازتابنده ها و حتی استفاده از نور پنجره ، می توانید محیطی حرفه ای مانند استودیو ایجاد کنید. به خواندن ادامه دهید و خواهید آموخت که چه چیزی می توانید برای چراغ ها و بازتابنده ها استفاده کنید. همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه نور را متعادل و کنترل کنید تا عکس های محصول با ظاهر حرفه ای را ثبت کنید.

 

اکثر عکاسان  نورها را تنظیم نمی کنند و یاد می گیرند که چگونه آنها را مدیریت کنند تا ظاهر خاصی برای عکس های خود ایجاد کنند. این امر برای عکاسی خوب از محصول ضروری است. بدون نور مناسب ، عکس های محصول شما توجه مورد نظر شما را جلب نمی کند.

شما باید به سایه ها و نقاط برجسته نگاه کنید. درک اینکه چگونه قدرت نور بر ظاهر محصولات شما تأثیر می گذارد به شما کمک می کند تا نور را بهتر مدیریت کنید. اگر محصول خود را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید ، سایه های تندی خواهید داشت. برای کاهش سطوح کنتراست ، باید از تخته فوم سفید یا نور پر کنید تا نور را به محصول خود برگردانید.

بهترین تنظیمات نور باعث انعکاس ناخواسته از محصول شما نمی شود. دانستن اینکه در مواجهه با مشکلات بازتابی چه باید کرد ، عکس های تمیزتر و جذاب تری ایجاد می کند.

 

نورپردازی عکاسی از محصولات

نورپردازی عکاسی از محصولات

 

 

از چه نوع نورهایی می توانید برای عکاسی محصولات  استفاده کنید؟

برای نورپردازی عکاسی محصول می توانید از هر نوع نوری که دوست دارید استفاده کنید. بعضی ها بهتر از بقیه هستند. بدیهی است که استروب های با کیفیت بالا انتخاب حرفه ای ها هستند ، اما اکثر مردم نمی خواهند این پول را برای چیزی که احتمالاً اغلب از آن استفاده نمی کنند ، حتی اگر فضایی برای استفاده از آن داشته باشند ، پس انداز کنند.

نور پنجره

کار با نور پنجره ، زمینه سفید و چند ورق فوم سفید ممکن است تنها چیزی باشد که برای شروع نیاز دارید. نور پنجره اغلب به اندازه کافی قوی است بنابراین می توانید به عمق میدان خوبی برسید. استفاده از زمینه کاغذ سفید و بازتابنده ها ممکن است تنها چیزی باشد که شما نیاز دارید.

با این حال ، راه اندازی کنار پنجره ممکن است چندان عملی نباشد. ممکن است فضای کافی برای جابجایی نداشته باشید یا بتوانید پشت محصول را روشن کنید. شما می توانید از چند زاویه مختلف عکس بگیرید.

نور طبیعی در خارج از منزل می تواند برای گرفتن عکس از محصول بسیار مناسب باشد. عیب این کار این است که شما در معرض خطر آب و هوا هستید. در یک دقیقه ممکن است ابری باشد ، در دقیقه بعد ممکن است آفتاب یا باران روشن را تجربه کنید.

اگر در مکانی هستید که می توانید عکس های محصول را در خارج بگیرید ، این مزیت را دارید که منبع نور کاملاً رایگان است. ممکن است نیازی به صرف هزینه ای برای روشنایی محصول خود نداشته باشید.

لامپ های خانگی

لامپ های خانگی برای استفاده در نورپردازی عکاسی محصول شما بسیار کاربردی هستند. دو چراغ مجهز به نور روز ، لامپ های با توان بالا ، مکانی عالی برای شروع کیت روشنایی عکاسی محصول شما است. استفاده از لامپ های روشنایی روزانه به این معنی است که تعادل رنگ سفید خوبی خواهید داشت و از ویرایش آن در نرم افزار تولید اجتناب می کنید.

لامپ معمولی چراغ مطالعه شما بهترین نور را ارائه نمی دهد. از روشن ترین لامپ های متعادل سفید که می توانید استفاده کنید. این به این دلیل است که شما نور را فیلتر می کنید تا نرم تر شود و سایه ای جذاب تر ایجاد کند. همچنین به شما امکان می دهد از دیافراگم باریک تری برای به دست آوردن عمق میدان عمیق تر استفاده کنید.

لامپهای فلورسنت و LED بهترین هستند زیرا می توانند بسیار روشن باشند و گرمای بسیار کمی از خود تولید کنند. هنگامی که در نزدیکی یک دسته از چراغ های داغ کار می کنید ، همه چیز به سرعت چسبناک می شود.

نورپردازی عکاسی از محصولات

نورپردازی عکاسی از محصولات

 

 

 

چراغ قوه

چراغ قوه های LED برای کمک به روشن شدن عکاسی محصول شما عالی هستند. همانطور که در مورد لامپ ها و سایر روشنایی ها روشن تر است ، بهتر است. چراغ قوه های ارزان قیمت فقط باعث ناامیدی شما می شوند. یک چراغ قوه خوب و قدرتمند با باتری قابل شارژ ، می تواند به راحتی قرار گیرد و در مناطق خاصی از تنظیمات عکاسی محصول شما هدایت شود.

 

برای مشاهده ادامه این مطلب بر روی نورپردازی عکاسی  از محصولات کلیک کنید.





:: برچسب‌ها: نورپردازی در عکاسی , نورپردازی در عکاسی محصول ,
:: بازدید از این مطلب : 347
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: